skip to Main Content

KES 1 :
Anak Terkena Sumpahan Nenek Moyang

Raut wajah anak ini seolah tidak mengerti apa yang sedang dilaluinya sejak 5 bulan lepas yang sangat mengejutkan semua netizen apatah lagi ahli keluarganya sendiri. Syakila (bukan nama sebenar) pernah viral sebelum ini dengan kisah misteri sumpahannya dan kini masih lagi menjadi tanda tanya kepada semua apa sebenarnya yang sedang berlaku padanya dan ada yang menganggap ini sebagai satu sumpahan keturunan yang telah terjalin dari keturunan sebelumnya.
 
 
 
    Sehingga kini, adik Syatilla yang telah berusia setahun lebih masih menanggung kesan sumpahannya itu malah lebih teruk lagi bila dilihat pada waktu sekarang. Tapi, mukanya seolah tiada apa-apa yang berlaku seperti dia sedang menjalani sakit gatal-gatal yang biasa. 
    Penangan sakitnya lebih gah dikala malam pada pukul 2-3 pagi, Syakila akan menangis dengan kuat seperti sedang bertempik di medan perang. Boleh dikatakan mampu mengejut jiran sebelah untuk bersahur. Sangat sukar untuk ahli keluarganya menenangkannya. 

   Apa yang mengejutkan, ada  dikalangan kami cuba untuk meletakkan krim pada kesan merah-merah di kawasan badan Syakila yang kemerah-merahan dengan alasan untuk biarkannya lembap dan tidak terlalu kering.
    Tiba-tiba, selepas 2 minggu dari kunjungan kami, ibu Syakila telefon kami dengan nafas termengah-mengah. Kami cemas risaukan tentang situasi Syakila, tambah lagi dengan ibu Syakila menangis sebelum mulakan kata-kata. Bertambah-tambah risau kami untuk dengar khabar Syakila dalam keadaan yang tidak bersedia.
    Rupa-rupanya, tanda ‘sumpahan’ Syakila sudah hilang dari badan dan mukanya. Kami pun bertanya pada ibu Syakila, apa yang ibunya telah dia buat sehingga Syakila sudah pulih?
 
   Baru kami teringatkan krim yang telah disapu oleh salah seorang krew kami. Krim itu bernama Bye-bye cream dari Getshera . Memang berkesan untuk kanak-kanak yang mengidapi Ekzema dan bintik-bintik merah.
 


KES 2 :
Anak Saya Merah

Semua ibu takkan pernah sanggup melihat pemergian anaknya apatah lagi cara pemergiannya tak seindah yang dijangka.Mahira, 26 ingin berkongsikan kisah kehilangannya bersama netizen untuk menjadi tauladan supaya para ibu bapa di luar sana tidak mengulangi kesilapannya yang sama walhal jika dilihat dari segi logiknya, itu bukan salahnya cuma keadaan tidak menyebelahinya
.
Raysha Amira,1 adalah nama yang selalu terpalit di hati Mahira setiap detik bila terkenangkan anaknya. Bila kesibukan kerja yang tidak bernoktah menyelubungi kesemua masanya demi helaian kertas demi jaminan masa depannya, Mahira terlepas pandang perkara yang paling penting dalam hidupnya, keluarga.Anaknya yang mengalami tompok-tompok merah kelihatan tidak membimbangkan tidak juga  diendahkan Mahira. Pabila tompok merah itu tak diambil tindakan, maka bermaharajalelalah ia pada badan si manja. Waktu itu, paniknya bukan lagi auta.“Bintik-bintik merah mula kelihatan jelas. Si manja merengek pada setiap malam. Saya sangkakan itu adalah ruam biasa, dan akan hilang setelah meletakkan bedak talkum pada badan yang berbintik itu, namun tidak kebah.”“Semakin banyak ikhtiar yang saya cuba, minyak panas untuk baby juga tidak boleh menyelesaikan masalah yang saya hadapi”.“Nah, bila saya rujuk kepada kepada doktor, doktor mengatakan itu  eczema dan akan melarat jika diberi ubat yang salah dan mengakibatkan alahan kulit kepada manja.



Saya juga turut sedih apabila persepsi doktor yang diberikan menbawa alahan kepada si manja. Buntu dan risau, saya cuba bertanyakan kepada sahabat handai dan rakan-rakan online. Kebanyakkanya menyarankan pelbagai macam produk kosmetik yang seperti tidak memberi kesan, tapi suatu hari, satu terlihat posting daripada Facebook Getshera, jelitawan ini memberi penyelesaian dan testimoni yang positif.”
“Alhamdulilllah, eczema di badan bayi saya telah hilang secara berperingkat  dengan penggunaan produk Getsheera ini. Alhamdulillah.. Kepada ibu-ibu muda yang menpunyai permasalahan seperti saya, awak semua boleh search facebook ‘Getshera’ untuk mendapatkan bantuan mereka. Moga bermanfaat.”

KES 3 :
Anak Kita Sakit Bang !! Abang Langsung Tak Nak Tolong !! 

Saya baru pulang dari pejabat seperti biasa ingin mengambil anak saya dari pusat jagaan anak saya. Dari Ampang nak ke Wangsa Maju jangan cerita lah jalannya sesak macam mana kalau dah waktu orang pulang dari kerja, lagi-lagi mereka yang bawa kereta manual, saya sangat faham kaki kirinya kebas bagaimana.

Setibanya sampai, saya dikejar penjaga anak saya dengan muka yang sangat panik. “Akak, saya tak tahu kenapa dengan anak akak. Dia menangis dan menjerit dari tadi macam orang gila kak. Saya tak tahu nak buat apa lagi kak”.

Tiba-tiba anak saya pekik dari dalam rumah, “Mama !!!!!! Sakitttt !!!!”

 

Berderau darah saya dengar dari pintu pagar, tak sempat menyapa para penjaga disitu, saya terus meluru ke dalam rumah. Terkejutnya saya anak badan anak saya menjadi kemerah-merahan seperti bara api.


 

Saya dah mula hilang arah dah, terus saya telefon suami saya yang sedang memandu. “Abang, anak kita ada merah-merah kat badan dia bang, ni dia tengah menangis sakit, gatal pulak tu. Dah keruk badan macam beruk dah ni bang. Nak ayang buat apa ni?” *sambil teresak-esak menahan air mata.

 

“Hah !!?? ada merah-merah? Ayang pergi ke klinik sekarang !! nanti abang datang terus ke klinik. Kita jumpa kat sana ea? Dah-dah jangan nangis nanti abang datang ye.”

Sebelum nak ke klinik, ada jiran yang menegur saya bertanyakan pasal anak saya. Saya pun dapatlah cerita pada dia untuk melegakan perit kat dada saya ni, dengan harapan rasa tenang sikit sebelum ke klinik. Yela, kalau kita nak memandu dengan keadaan cemas kan berbahaya.

 

Yang peliknya tu, dia boleh senyum je bila dengar saya becerita sambil berkata, “Oh, ini eczema kak, memang gatal-gatal dan sakit. Anak saya pun kena yang sama, saya pakai krim Bye-Bye Cream ni kak dari Getshera , memang bye-bye terus merah-merahnya akak. Akak cubalah”

 

“Anak saya pakai seminggu je dah kering dah merah-merahnya kak, dalam sebulan macam tu saya pakaikan dah hilang dah pun merah-merahnya, anak saya kena lagi teruk. Cuba akak pakai dulu , yela sebab kat klinik pun kita tahukan mahal lagi dengan sekarang jalan tengah sesak lagi. Kalau dia rasa reda, akak amalkan je pakai Bye-Bye Cream ni.”

 

Saya tanpa lengah dapat cream ‘free’ pulak tu, terus bawa anak saya pulang, mandikan dia dan terus sapu Bye-bye Cream tu kat badan dan punggung dia. Terus senyap dia bila dah sapu tu. Tak sampai 3 hari, merah-merah tu dah hilang dah. Baru lega  hati saya.

 

Buat ibu-ibu di luar sana tu, cubalah Bye-Bye Cream dari Getshera ni, memang berkesan dan tidak ada sebarang bahan kimia, semuanya dari bahan-bahan semulajadi. Cuba Like page dia facebook: Getshera .


WhatsApp Image 2018-06-13 at 07.01.21
Back To Top